9 dalykai, kuriuos turi išmanyti GERAS vadovas

Šiais laikais greta vadovo apibrėžimo kaip sinonimas pateikiamas lyderis, kuris pasižymi skirtingų sričių išmanymu bei aukšta kompetencija: darbuotojų psichologas, motyvatorius, patarėjas, geras savo srities žinovas ir asmuo, kuris gali matyti kelis žingsnius į priekį. Šiuolaikiniai darbo pasiūlymai vadovams yra labai reiklūs, tačiau siekiant vadovauti žmonių grupei privalu būti universaliu.

Geras vadovas – kompaktiškas vadovas, kuris reaguoja į iškilusias problemas ir moka jas išspręsti. Psichologai tikina, kad geras vadovas pasižymi 9-iomis savybėmis. Vienos jų gali  būti įgimtos, kitos – įgytos, tačiau visos reikalingos norint sėkmingai vadovauti darbuotojams.

1. Skatina darbuotojus išsakyti savo nuomonę.

Kiekvienas darbuotojas pradedant nuo vadovo padėjėjo iki žemiausio kvalifikacinio rango darbuotojo turi savo nuomonę, tad geras vadovas turi ką išgirsti. Už skirtingas sritis atsakingi specialistai geriausiai išmano savo sferą ir natūralu, kad vadovas negali visko išmanyti taip gerai kaip jie. Taigi, kiekvienas patarimas ir nuomonė iš darbuotojų yra aukso vertės. Gal ne visi patarimai bus naudingi, tačiau 1 iš  100 gali būti vertas dėmesio.

2. Prisiima atsakomybę už darbuotojų veiksmus.

Vadovas atsakingas ne tik už savo, tačiau ir savo darbuotojų veiksmus ir sprendimus. Jeigu darbuotojas profesinėje veikloje padarė klaidą – geras lyderis ją turi prisiimti kaip savo ir ieškoti būdo kaip galima būtų ją pašalinti.

3. Rodo tinkamą pavyzdį.

Vadovo darbas ne tik vadovauti, tačiau ir „susitepti rankas“. Rodydamas pavyzdį ir  net kartais pripažindamas, kad jam sekasi ne taip gerai kaip jo darbuotojams – jis tampa geru mokytoju, kuriuo norisi sekti.

4. Investuoja į darbuotojų mokymus.

Investicija į darbuotojų kvalifikaciją yra viena naudingiausių investicijų. Svarbu skatinti darbuotojus nuolatos mokytis ir gilinti žinias savo sferoje. Siųskite juos į komandiruotes, mokymus bei seminarus. Tai sugrįš atgal kompetencija.

5. Vertina tuos, kurie nusipelnė pagyrimo.

Finansinis įvertinimas dažnai ne toks svarbus kaip geras žodis iš vadovo. Nepamirškite pagirti tų darbuotojų, kurių indėlis į įmonę yra matomas ir našus. Pastebėtas darbas dažnai paskatina dar intensyviau dirbti.

6. Pažįsta savo darbuotojus.

Didelėse įmonėse pažinti visų darbuotojų yra  beveik neįmanoma, tačiau pagrindinį, aplink vadovą esantį ratą – būtina. Asmeniškumai, net jeigu susiję su profesine veikla, teigiamai veikia darbuotojų mąstymą. Jau kreipimasis į darbuotojus vardu suteikia jiems daugiau pozityvo ir pasitikėjimo savimi.

7. Nebijo klausti patarimo ir prašyti pagalbos.

Geras vadovas supranta, kad jis nėra visažinis, tad iškilus klausimams reikia kreiptis į tuos, kurie gali padėti susitvarkyti su problema. Darbuotojai – geri patarėjai, tad naudinga pirma klausti jų.

8. Į viską žvelgia su perspektyva bei optimizmu.

Kuomet nesėkmės trukdo dirbti – nėra nieko geriau, kaip pozityvas bei tikėjimas, kad greitai problemos bus išspręstos ir įmonė sėkmingai funkcionuos. Vadovas yra svarbiausias asmuo į kurį žiūri darbuotojų akys. Kai jis pasitiki ir tiki – pasitiki ir visa komanda.

9. Yra atsidavęs savo darbui.

Vadovas nebus geras vadovas jeigu nemylės darbo vietos, kurioje būna kiekvieną dieną. Mylint darbą tai tampa nebe darbo, tačiau malonumo vieta, kuri skatina tobulėti ir siekti vis daugiau.

Žinoma, darbo pasiūlymai vadovams nenurodo išvardytų savybių, kadangi dažnai per daug susikoncentruojama ties praktika, patirtimi bei logika. Visgi, paprasčiausias žmogiškumas ir pagarba padeda būti kur kas geresniu  vadovu. O geras vadovas moka motyvuoti ir savo darbuotojus.

Visos naujienos