Kas svarbiausia gyvenimo aprašyme?

Gyvenimo aprašymas, dar kitaip vadinamas CV (iš lot. Curriculum Vitae 'gyvenimo kelias') – tai mūsų pirmasis įvaizdis darbdavio akyse. Eidami į darbo pokalbį galime apsirengti naują švarką, merginos gali išryškinti savo išskirtinius bruožus santūriu makiažu, o kai kuriems darbdaviams rodikliu tampa net ir švarūs batai. Taip pat galime pademonstruoti būsimam vadovui ar personalo specialistui savo iškalbos meną ar gerą humoro jausmą. Vis dėl to pradžia mūsų bendravimui yra padaroma kur kas ankščiau. Pirma užduotis, kurią kiekvienas ieškantis darbo turi atlikti – tai pateikti tokį gyvenimo aprašymą darbdaviui, kuris garantuotų sekantį etapą – susitikimą ir gyvą pokalbį. Kartais daugiau nebūtinai reiškia geriau. Personalo atrankų specialistai neretai gauna CV, kurie yra 4-5 lapų ar net ilgesni. Tokius gyvenimo aprašymus kuriantys kandidatai neturėtų stebėtis, kodėl pokalbio metu jų vėl gi klausinėja tų pačių klausimų, į kuriuos pildydamas CV formą jau atsakė. Tarp informacijos gausos darbdavys gali nepastebėti to, kas jam yra svarbiausia. Taip pat gali atkreipti dėmesį į tas detales, kurios yra ne itin palankios jūsų karjerai, pavyzdžiui dažna darbų kaita ar dešimtmetį nebaigiamos studijos. Kad to išvengtumėte gyvenimo aprašyme visą informaciją pateikite glaustai, o išsamiau aprašykite tik tas dalis, kurios svarbios konkrečiai pozicijai. Tai galite padaryti aprašinėdami savo darbo patirtį arba motyvaciniame laiške. Motyvacinis laiškas – tai geriausias būdas nukreipti darbdavį jums palankia kryptimi. Nedarykite didžiausios klaidos – nekopijuokite vieno ir to paties teksto keliems darbdaviams. Šiuo metu visose srityse – grožio, mados, maisto tiekimo ir net gi darbo paieškoje labiausiai vertinamas unikalumas ir savitumas. Tad parodysite pagarbą būsimam vadovui ir visai įmonei parašydami gal ir trumpesnį, bet specialiai šiai pozicijai sukurtą motyvacinį laišką. Taip pat kurdami, turėsite galimybę apgalvoti, kokia jūsų sukaupta patirtis yra reikšmingiausia ar kokios asmeninės savybės sutampa su įmonės vertybėmis, bei galės padėti siekti bendrų tikslų. Tai bus lyg maži namų darbai, prieš einant į gyvą pokalbį ir tuo pačiu puiki proga pačiam įsivertinti ar esate šiai pozicijai tinkamas.
Skaityti daugiau

Kas yra geras pardavėjas ir kaip atrasti?

Dažnai rinkdamiesi darbuotoją pardavimų sektoriuje, dairomės žmonių, kurie jau yra dirbę mums aktualioje srityje. Darbo aprašymuose atsiranda frazės, nurodančios poreikį išmanyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Personalo atrankų specialistai teigia, kad tai - dažniausia darbdavių klaida. Taip yra dėl to, jog žmogus, turintis stiprius pardavimo įgūdžius ir tinkamas savybes, pamatęs tokį darbo skelbimą, vengia į šią poziciją kandidatuoti. Darbdavio šansai surasti tinkamą, darbo su klientais patirties turintį darbuotoją, mažėja ir kandidatų skaičius, dažnai būna, labai nedidelis. Tad į ką atkreipti dėmesį ieškant pardavimų vadybininko? Stipri vidinė motyvacija Geriausi pasaulio pardavėjai yra visada vedami vieno – vidinės savimotyvacijos. Kai kuriuos motyvuoja galimybė užsidirbti, kitus „veža“ nuolatinis bendravimas su klientais ir jų poreikių patenkinimas. Bet kokiu atveju, jų akyse visada „dega“ noras padaryti daugiau nei iki šiol buvo padaryta, jiems nereikia aiškinti, kodėl jie turi pardavinėti, nereikia vesti ilgų diskusijų apie pelną ir pardavimų naudą asmeniniams finansams. Pats perspektyviausias kandidatas yra tas, kuris jau atrankų metu demonstruoja pozityvumą, spinduliuoja gerą nuotaiką ir yra pasiruošęs veikti. Mokėjimas įsiklausyti Pardavimas – tai procesas, kuomet žmogus įsigyja prekę, tenkinančią jo poreikius. Nesvarbu ar tai verslo partneris, ar į parduotuvę atėjęs eilinis pilietis. prekėmis ir paslaugomis lieka patenkinti tie pirkėjai, kurie įsigyja tai, ko jiems iš tikrųjų reikia, o ne vedami emocijų. Tad geras pardavėjas pirmiausia turi girdėti klientą ir suprasti, koks yra jo problemos sprendimas. Visada atsiras tokių pardavėjų, kurie moka įpiršti prekę, bet norint su klientais kurti ilgalaikius santykius – būtinas pasitikėjimas. Menas perprasti prekę Jei abejojate ar kandidatas sugebės įsisavinti techninę informaciją, papasakokite jam kelis faktus ir paprašykite juos perpasakoti. Žmogus, kuri turi savybę suprasti informaciją, tokią užduotį įveiks nesunkiai, o jūs iš karto pamatysite ar jums su šiuo darbo ieškančiu asmeniu pavyks pasiekti įmonės tikslų – įvertinsite tiek informacijos įsisavinimo sugebėjimus, tiek mokėjimą perduoti žinutę klientui. Patirtis darbe su tam tikromis prekėmis ar paslaugomis gali būti naujo darbuotojo privalumas, bet vis gi iš kitų sričių atėję asmenys, gali atnešti jūsų verslui naujų idėjų ir būdų kaip prieiti prie kliento. Įgūdžiai ir pardavimų proceso struktūros išmanymas tai pati didžiausia žmogaus vertybė, jei norite tikrai profesionalaus ir patikimo partnerio savo įmonei.
Skaityti daugiau

Kada pasakyti „ne“: įspėjamieji ženklai svarstant apie darbo pasiūlymą

Tiems, kurie jau ilgą laiką ieško darbo, bet kuris nukritęs pasiūlymas tampa lyg didžiausiu stebuklu, kurio jokiu būdu negalima paleisti. Tačiau ne visi CV patarimų ir karjeros straipsniai nurodo, kada tikrai verta rinktis siūlomą darbo vietą, o kada vertėtų susilaikyti prieš priimant sprendimą. Kaip žinia, yra šimtai pavyzdžių, kuomet darbo pokalbio metu kandidatui pristatytos detalės apie siūlomą poziciją, įsidarbinus visiškai neatitinka realybės. Tai sugriauna kandidato lūkesčius tobulėti, kilti karjeros laiptais, galiausiai tenka ieškoti naujo darbo - o laiko jau ir taip daug iššvaistyta. Į ką būtina atkreipti dėmesį gavus darbo pasiūlymą?
  • Nepagarbus darbdavio elgesys. Stebėkite, kaip darbdavys elgiasi interviu metu ir per visą įdarbinimo procesą. Net gi tokie veiksmai kaip atšaukiamas interviu, jūsų laiškų ar skambučių ignoravimas jau turėtų būti raudona vėliava, įspėjanti apie tai, jog darbdavys stokoja pagarbos ne tik kandidatams, bet ir savo personalui. O ką išvis bekalbėti apie grubumą ar aroganciją, sklindančią iš darbdavio interviu metu. Taip pat netoleruokite tokių darbdavio veiksmų kaip įžūlus socialiniuose tinkluose pateiktos asmeninės informacijos apie jus rinkimas ir komentavimas.
  • Nelaimingi įmonės darbuotojai. Prieš įsidarbindami turite bent kartą apsilankyti įmonėje, siūlančioje jūsų norimą pozicją. Stebėkite darbo vietoje vyraujančią atmosferą ir nuotaiką. Paniurę darbuotojai iškart parodo, kad įmonėje nėra visiškai patenkinti. Jeigu apsilankę to nepastebėsite, dėl viso pikto paieškokite internete buvusių įmonės darbuotojų atsiliepimų apie darbovietę. Taip nuspręskite, ar Jums šį darbo vieta tinkama.
  • Neprofesionali kandidatų atranka. Kad ir kaip siektumėte siūlomos darbo vietos, neignoruokite akivaizdžių klaidų, kurias pastebite jau įdarbinimo proceso metu. Darbdavys jau pokalbio metu privalo kandidatą supažintinti su jo pareigų pobūdžiu, tiksliai įvardyti įmonės tikslus ir apibržėti kandidato vaidmenį siekiant jų. Jeigu apie jūsų būsimas pareigas kalbama nekonkrečiai ir neaiškiai, ateityje susidursite su problemomis.
Tai keli pagrindiniai įspėjamieji ženklai, kurių būtina paisyti norint įsidarbinti ne bet kur, o toje darbovietėje, kurioje augtumėte ir siektumėte puikių rezultatų karjeroje. Kviečiame pasinaudoti „Nefelė“ rengiamomis karjeros konsultacijomis, kuriose pristatomi CV patarimai ir kita jauniems specialistams aktuali informacija, padėsianti Jums surasti savo svajonių darbą.
Skaityti daugiau