3 dažniausios nepatyrusių vadovų klaidos

Vadovo veiklos realybė gerokai skiriasi nuo to, ką teoriškai sužinome universitetų vadovėliuose ar lyderystės mokymuose bei seminaruose. Personalo atrankos specialistai pastebi, kad jauni, neseniai šiose pareigose įsitvirtinę vadovai universaliai kartoja tris klaidas, kurios kiša koją bandant įtvirtinti atitinkamą santykį su personalu ir rodant jam tinkamą pavyzdį. Štai ko nederėtų daryti karjerą neseniai pradėjusiems vadovams:
  • Vengti pripažinti, jog nežinote atsakymų į kai kuriuos klausimus. Natūralu, kad kiekvienas iš mūsų pasijunta nepatogiai, jei nežinome tikslių atsakymų ir sprendimų į iškilusias problemas. Jauni vadovai mano, jog darbuotojams parodydami, jog ko nors nežino, atrodo silpni ir nepatyrę. Tačiau klysti ir ko nors nežinoti – visiškai normalu ir žmogiška. Jei nežinote atsakymo į jūsų personalui kylančius klausimus neslėpkite to, tačiau ir nepasimeskite – kartu su darbuotojais bendromis jėgomis suraskite geriausią sprendimą į kylančias problemas. Jums tai patvirtins kiekvienas personalo atrankos specialistas.
  • Dirbti ilgiau ir sunkiau negu kad reikia. Yra įsitvirtinęs mitas, kad viršvalandžius sunkiai dirbantis vadovas rodo ištvermę ir gerą pavyzdį darbuotojams bei atsidavimą įmonei. Deja, personalas, matydamas anksti ryte atvykstantį ir vėliau už visus iš darbo išvykstantį vadovą pradės galvoti, jog šis nesusitvarko su užduotimis, nėra organizuotas, todėl yra priverstas atidirbti ilgiau ir sunkiau. Šio „pavyzdžio“ pasekmė – vadovo nuovargis, nepastovi nuotaika ir dėl to organizacijoje kylanti įtampa. Žinoma, visai kitas atvejis – sąmoningas vadovo skatinimas darbuotojams siekti aukštesnių rezultatų ir šiek tiek padirbėti papildomai už priedus prie algos.
  • Nerodyti emocijų ir jausmų. Visiems žinomas stereotipas, kad įmonės vadovas turi būti šalto, racionalaus proto, nerodyti stiprių emocijų. Personalo atrankos specialistai sutinka, jog šios savybės praverčia stresinėse situacijose, kuomet būtina greitai ir atsakingai susitvarkyti su iškilusiomis problemomis. Tačiau įmonės vadovas pirmiausiai yra žmonių grupės lyderis, o darbuotojai visados mieliau ir stropiau dirba tam lyderiui, kuris gali atsiliepti į žmogaus emocijas ir pats jas rodyti.
Skaityti daugiau

Kodėl Lietuvoje didėja poreikis talentingiems pardavimų vadybininkams?

Dar visai neseniai į pardavimų vadybininkus Lietuvoje buvo žiūrima skeptiškai. Daug įmonių yra įsitikinusios, kad pardavimų sėkmė daugiausiai priklauso nuo reklamos efektyvumo ar įmonės produkto kokybės, kai prekė „parduoda pati save“. Tai nėra išsigalvojimas - egzistuoja daug verslo sėkmės istorijų, kuomet įmonės suklesti būtent šiais būdais, tačiau kur kas daugiau atvejų, kai investuojami dideli pinigai į naują produktą arba paslaugą nueina perniek dėl vienintelės priežasties – įmonė nesugebėjo parduoti prekės klientui. Šiandien kiekviena personalo atrankos įmonė patvirtins, kad pardavimo specialistų paklausa Lietuvos darbo rinkoje vis kyla. Vakarų šalyse pardavimų skyriai įmonėse yra puoselėjami jau ilgus dešimtmečius, o pardavimų vadybininko profesija yra geidžiama ir gerbiama. Juk paprastai geri ir patyrę pardavimo specialistai – tai tikri profesionalai, turintys daug ryšių ir platų klientų ratą. Kuo Jūsų įmonei gali būti vertingas pardavimų specialistas? Pardavimų specialistas yra lyg kompanijos atstovas klientams ir partneriams. Tai bene aktyviausia įmonės grandis, kadangi pardavimų vadybininkai nuolatos nesustoja – pasirašę vieną kontraktą su klientu, tuojau pat imasi ieškoti kitų klientų ir pradėti naujų derybų. Geras pardavimų specialistas puikiai išmano rinkos poreikius ir potencialių klientų lūkesčius. Jis susipažinęs su ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių paklausa, todėl gali užtikrinti sėkmingą įmonės paslaugų eksportą. Norime pabrėžti, kad nors darbo rinkoje ir yra gabių jaunų pardavimų specialistų, daug kas priklauso nuo įmonės krypties bei produkto. Kai kurioms įmonėms daug vertingesnis bus brandesnės patirties sukaupęs pardavimų vadovas. Tarkime, jeigu įmonė suinteresuota į užsienio, o ypač Rytų šalių rinką, tuomet pardavimų atstovas turi puikiai mokėti rusų kalbą, kas šiandien jauniems specialistams gali tapti kliūtimi. Štai jaunatviškos įmonės, siekiančios įsitvirtinti Vakarų šalyse, pasikliauna jaunesnės kartos talentais. Dar vienas pardavimų vadybininkų privalumas – tai Jūsų įmonės reputacijos kėlimas toje srityje, kuriai atstovaujate. Pardavimų vadybininkai paprastai keliauja iš vienos kompanijos į kitą ir taip plečia ne tik savo žinias, bet kartu ir klientų bei partnerių ratą. Talentingas pardavimų vadovas ne tik parduos Jūsų produktą, bet ir skleis gerą žodį apie įmonę tarp Jūsų potencialių partnerių ir klientų.
Skaityti daugiau

Personalo atranka vakar ir dabar – kaip pasikeitė žaidimo taisyklės?

Pradėjo daug metų nuo tada, kai vienintelis būdas susirasti naują darbą buvo laikraščių skelbimų skiltyje talpinami darbo pasiūlymai. Vėliau juos išstūmė internetas ir skaitmeninio pavidalo darbo skelbimai, o šiandien darbo paieškoms yra skiriami ištisi socialiniai tinklai, kurių lyderiai – „LinkedIn“ ir „Facebook“. Tiek darbo vietų, tiek naujų darbuotojų paieška, vykstanti internete, užtikrina greitesnius rezultatus ir patogesnį būdą darbuotojui bei darbdaviui atrasti vienas kitą. „LinkedIn“ - savęs reprezentavimo terpė specialistams Ko tik nebūtų atidavę darbdaviai prieš 30 metų, kad neišleisdami nė cento jie turėtų galimybę patekti į erdvę, kurioje ranka pasiekiami šimtai ar net tūkstančiai jų lūkesčius ir kriterijus atitinkančių darbuotojų – vieno už kitą talentingesnių ir unikalesnių. Šiandien socialinis karjeros tinklas „LinkedIn“ suteikia patogią nišą darbuotojams, specialistams ar laisvai samdomiems profesionalams susikurti profilius su visa aktualia informacija apie jų karjerą. Čia darbdavys gali akimirksniu susipažinti su potencialaus kandidato gebėjimais ir patirtimi bei nuspręsti, ar tai tinkamas asmuo į siūlomą darbo vietą. Nors įprasta, kad pardavimų specialistai, vadovai, projektų vadovai ir kiti panašių profesijų atstovai darbo ieško per darbuotojų atrankos agentūras, „LinkedIn“ yra universalus ir patogus įrankis rasti darbą daugelio profesijų atstovams – pradedant žurnalistais, baigiant dizaineriais, IT specialistais ir t.t. Kiti socialiniai tinklai bei įmonių įvaizdžio formavimo svarba Tęsiant apie internetą kaip apie erdvę ieškoti darbo ar atvirkščiai - rasti vertingą darbuotoją savo įmonei, būtina suvokti ir kitų socialinių tinklų reikšmę įmonėms ir verslui. Palyginti neseniai atsiradusi socialinių tinklų marketingo sritis leidžia daryti išvadą, kad tai, kaip darbdaviai reprezentuoja save virtualioje erdvėje, lemia ir formuoja visuomenės požiūrį į jų valdomą įmonę. Net jeigu specialistas siekia įsidarbinti per darbuotojų paieškos agentūrą, tai nereiškia, kad sužinojęs apie siūlomą darbo vietą jis iškart priims jam siūlomą poziciją. Šiandien jauni specialistai yra smalsūs ir moka rasti jiems esmingą informaciją apie būsimą darbdavį, jo reputaciją ir vertybes. Todėl įmonės kaip niekad yra skatinamos puoselėti savo „Facebook“, „Instagram“ ar kitų socialinių tinklų paskyras ir jose formuoti profesionalų bei patrauklų įmonės įvaizdį.
Skaityti daugiau