Siekiate, jog įmonė suklestėtų? Pasirūpinkite gera personalo valdymo strategija

Kiekvienos įmonės sėkmė prasideda nuo teisingo žmogiškųjų išteklių planavimo, pažangių personalo valdymo strategijų. Toli gražu ne visoms įmonėms žinoma ir suprantama, jog organizacijos plėtra, gerėjantys rezultatai, ir visapusiškas augimas tiesiogiai priklauso nuo smulkiausios grandies įmonėje – darbuotojo ir viso personalo bei jų darbo planavimo ir gerovės. Galbūt vienas žemesnės pakopos darbuotojas iš pirmo žvilgsnio neatrodo svarbus įmonės elementas, tačiau taip dažniausiai mąsto įmonės, reguliariai kenčiančios dėl jas paliekančių talentų. Jau seniai atgyvenęs (tačiau kai kur vis dar išlaikytas) požiūris į verslą teigia, jog puikus ir kokybiškas produktas, gera marketingo strategija, atliekamas įmonės darbuotojų vertinimas ar kiti faktoriai savaime garantuos įmonės žinomumą, produkto populiarumą ir automatiškai - pelningumą. Tačiau lyderiaujančiose įmonėse didžiausia sėkmė lydi tik pasamdžius talentingus pardavimo specialistus. O šiandien, ne paslaptis, kiekvienas kvalifikuotas specialistas žino savo vertę ir nedirba ten, kur jam pirmiausiai pasiūloma – jis renkasi tokią darbo vietą, kurioje jam būtų gera dirbti ir tobulėti. Norint suburti tokį kolektyvą, kuris neštų įmonei sėkmę ir harmoningai siektų organizacijos iškeltų tikslų, būtina itin kruopščiai ir detaliai apgalvoti visą personalo politikos ir valdymo strategiją. Tai ambicingas užmojis, kadangi tarpusavyje turi derėti darbuotojų gerovės faktoriai (darbo etikos principai, santykiai tarp darbuotojų ir vadovybės, darbuotojų tobulėjimo galimybės ir t.t.) ir įmonės žmogiškų išteklių planavimas (tinkamai paskirstomi darbo krūviai, paskiriamos pareigos, aiškiai nubrėžiami darbų planai, nustatomas pageidaujamas įmonės darbuotojų skaičius ir t.t.). Personalo atrankos ir paieškos ekspertai visada gali padėti sukurti gerą personalo valdymo strategiją, Tačiau vėl grįžtant prie šiandienos tendencijų reikia pabrėžti, kad norint savo įmonėje išlaikyti pačius talentingiausius ir perspektyviausius darbuotojus, privalomas šių darbuotojų vertinimas, pagarba kiekvienai personalo grandžiai ir žmogiškų santykių puoselėjimas. Paprasčiau tariant – specialistui turi būti gera dirbti Jūsų įmonei. Tai – pamatinis principas siekiant išlaikyti įmonėje vertingiausius darbuotojus ir taip užtikrinti organizacijos sėkmę.
Skaityti daugiau

6 gero vadovo savybės

Kaip apibūdintumėte tobulą vadovą? Kokios vadovo savybės prisideda prie įmonės sėkmės ir kolektyvo gerovės? Dėl kokių vadovų geidžiamiausios pasaulyje darbo vietos išsikovojamos tiesiog nagais ir dantimis?

Vakarų valstybėse atliktos apklausos rodo, kad labiausiai norima dirbti tose įmonėse, kurių vadovai:

  1. Gerbia savo darbuotojus. Pagarba yra bet kokių santykių pagrindas, o darbovietėje tai ypač svarbu – pagarba turi vyrauti ne tik tarpusavyje tarp komandos narių, bet ir tarp vadovo ir darbuotojų. Jums tai patvirtins kiekviena vadovų atrankos kompanija. Juntama pagarba gerina kolektyvo moralę, jie jaučiasi vertinami įmonėje kaip žmonės, o ne vien darbo jėga.

  2. Bendradarbiauja su darbuotojais, ne vien nurodinėja. Nenuostabu, kad labiausiai nemėgstami vadovai tai tie, kurie įveda savo biure autoritarinį režimą. Šiandienos specialistų karta itin vertina darbo santykius, paremtus bendradarbiavimu – iškilus situacijai dvi galvos ne tik padeda generuoti progresyvias idėjas, bet ir sustiprina žmogišką ryšį tarp vadovo ir darbuotojo.

  3. Sukuria darbuotojui sąlygas tobulėti. Žmogus iš prigimties siekia nuolatos augti ir tobulėti. Tai pasireiškia noru ugdytis naujus įgūdžius, išmokti dar vieną užsienio kalbą, imtis neįprasto hobio. Darbovietėje vadovas taip pat privalo ugdyti savo darbuotojų potencialą, suteikti jiems sąlygas gilinti savo įgūdžius naujuose projektuose, kvalifikacijos kėlimo kursuose, stažuotėse užsienyje ir t.t.

  4. Puoselėja įmonės skaidrumą. Vadovo persona visame įmonės kolektyve neabejotinai išsiskiria ir visados yra lyg po padidinamuoju stiklu. Tai reiškia, kad geras vadovas visada laikysis darbo etikos, rodys aukštą verslo moralę, bus pavyzdys kolektyvui. Verta pridurti, jog šiandien skaidrumas įmonėje taip pat vis dažniau siejamas su darbuotojų noru žinoti kolegų darbo atlygį.

  5. Pateikia aiškiai suformuluotas užduotis. Kiekviena vadovų atrankos kompanija patvirtins, kad specialistai siekia dirbti tokioje darbo vietoje, kur vadovas tiksliai ir išsamiai pateikia reikalavimus užduotims. Neretai elgiamasi neprofesionaliai - kuomet specialistui pateikiami „apytiksliai“ darbų nurodymai teigiant, jog taip leidžiama jam ugdyti savarankiškumą.

  6. Rodo empatiją, išklauso darbuotojus. Žmogiško ryšio palaikymas su darbuotojais užtikrina gerus santykius įmonės kolektyve, pozityvią psichologinę darbuotojų savijautą darbo vietoje, todėl geras vadovas turi puoselėti savo empatinius gebėjimus.

Skaityti daugiau

Su kokiais sunkumais susiduria darbo ieškantys specialistai

Retas darbuotojas išdirba vienoje įmonėje visą gyvenimą – o ypač šiandien, kai atsivėrus sienoms į įvairias pasaulio šalis daug lietuvių specialistų išbando jėgas užsienio įmonėse, siekia kelti kvalifikaciją, stažuojasi prestižinėse užsienio įmonėse. Net ir Lietuvoje likę specialistai ilgesnį laiką padirbę vienoje darbovietėje nusprendžia pereiti ten, kur žolė žalesnė, o kartais net pakeisti ar praplėsti veiklos sritį – tačiau šis žingsnis neretai net ir pačius perspektyviausius darbuotojus priverčia susidurti su tam tikromis kliūtimis. Pastebima, kad personalo atrankos agentūrų siūlomos karjeros konsultacijos neretai domina su tokiomis problemomis susiduriančius specialistus:
  1. Darbo patirties, įgytos užsienyje nepavyksta pateikti kaip privalumo.

Užsienio įmonėse įgyta darbo patirtis dar ir šiandien yra didelė vertybė. Bėda ta, kad lietuviai darbdaviai nori aiškiai matyti, kuo ši kandidato patirtis ir žinios galėtų pasitarnauti jų įmonei. Ne paslaptis, kad visos Vakarų naujovės darbo rinkoje ilgainiui pasiekia ir Lietuvą – net ir vakarietiška darbo etika, pagarba darbuotojui pamažu pasiekia šalies darbdavius. Tačiau darbdaviai vis dar skeptiškai vertina kandidato darbo patirtį, įgytą kitoje šalyje – dažniausiai dėl to, kad užsienio įmonės lietuvių darbdaviams nėra girdėtos, todėl nekelia per daug pasitikėjimo. Tokiais atvejais kandidatams rekomenduojama iš anksto pasirūpinti rekomendacija iš senosios darbo vietos, į kurią darbdavys Lietuvoje iš karto žiūrėtų palankiau. Karjeros konsultacijos metu taip pat suteikiami patarimai, kaip apginti ir įrodyti darbdaviui savo žinių, įgytų užsienyje svarbą.

  1. Keičiant darbo pobūdį sunku darbdaviui įrodyti savo sugebėjimus

Bent tam tikra dalimi keisti ar praplėsti savo savo profesiją užsienyje jau yra tapę įprastu dalyku. Taip pat ir Lietuvoje yra sukuriamos galimybės išeiti specialius kursus bei kvalifikacijos kėlimo programas siekiantiems tapti kitos srities specialistu ar vadovu. Tačiau šį žingsnį žengusiems specialistams tenka susitaikyti, kad net ir išėję specialius kursus, jie darbdavių akyse prilygsta ką tik studijas baigusiems studentams, neturintiems darbo patirties naujoje srityje. Karjeros konsultantai tokiais atvejais gali padėti kandidatui atsirinkti tuos gebėjimus, kurie buvo įgyti kartu su pirmąja profesija, tačiau gali būti lygiai taip pat efektyviai pritaikomi ir naujoje srityje (juk paprastai vadybininkai turi išsiugdę universalius žinių rinkinius, pritaikomus bet kokiai sferai priklausančioje įmonėje)

  1. Ilgai pradirbus vienoje įmonėje, pamirštami CV rengimo ir savęs reprezentavimo įgūdžiai.

Kiekvienos karjeros konsultacijos metu specialistui, ieškančiam darbo, negailima patarimų, susijusių su CV bei motyvacinio laiško rašymo subtilybėmis ar bendravimo su darbdaviu etikos principais. Šiuos įgūdžius rekomenduojama atgaivinti, jeigu nusprendėte darbo ieškotis senojoje darbovietėje praleidę bent 5 metus – kaip jau buvo minėta, darbo kultūra Lietuvoje ilgainiui keičiasi, todėl verta iš anksto pasirūpinti, kad su darbdaviu kalbėtumėtės ta pačia „kalba“.

Skaityti daugiau